Köpvillkor

Priser

Samtliga priser på Allinterior.se är angivna i svenska kronor inklusive moms. Vid eventuella prisändringar i webshoppen gäller det pris som är aktuellt vid kundens beställning.

Vi har ingen minsta beställningssumma, alla beställningar är välkomna.

Information

För att handla på Allinterior.se krävs att du är 18 år, eller har målsmans godkännande för att få handla. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att vi lider ekonomisk eller annan skada polisanmäles. 

Vi försöker att förmedla så rättvisa och informativa bilder av våra produkter som det bara är möjligt, men vi förbehåller oss för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i vårt sortiment förekommande produkter och tjänster.

All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer, vi kan ej heller garantera att bild återger varans exakta utseende.

Sortiment

Vi arbetar kontinuerligt med att leta nya intressanta produkter att utöka vårt sortiment med. Vår målsättning är att erbjuda bra service och snabb leverans av produkterna till dig.

Vi reserverar oss dock för att varorna kan ta slut på vårt lager eller hos våra leverantörer. I första hand försöker vi undvika delleveranser, men skulle det vara nödvändigt meddelar vi dig alltid om detta.

Betalningsalternativ

I samarbete med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, erbjuder vi betalningssätten Klarna "Få först. Betala sen." och Klarna "Dela upp". Betalningen sker till Klarna.

Med Klarna "Få först. Betala sen." kan du som kund köpa dina varor nu och betala inom 30 dagar från leveransen av varorna eller, vid köp av andra tjänster, tillhandahållandet av tjänsten. Klarna skickar fakturan till kunderna via e-post eller visas i appen.

Med Klarna "Dela upp" kan kunderna betala beloppet för beställningen i månatliga delbetalningar. Förfallodagen infaller enligt den avbetalningsplan som förklaras i köpprocessen och skickas av Klarna via e-post.

Betalningsmetoderna Klarna "Få först. Betala sen." och Klarna "Dela upp" är inte tillgängliga för alla erbjudanden och kräver bland annat en godkänd kreditupplysning av Klarna Bank AB (publ).

För mer information, se Klarnas användarvillkor. Allmän information om Klarna finns här. Dina personuppgifter kommer att behandlas av Klarna i enlighet med gällande dataskyddslagar och enligt beskrivningen i Klarnas integritetspolicy Klarnas dataskydd.

Orderbekräftelse

Vid beställning får du en orderbekräftelse till den e-mail som angivits. Ordernumret på denna bekräftelse ska alltid anges vid kontakt med oss angående din order.

Leveransvillkor - Mindre försändelser (under 20kg)

Leveranser sker endast inom Sverige inom 2-5 arbetsdagar.

Mindre försändelser (under 20kg) på under 799kr tar vi en fraktavgift på 79kr och skickas med DHL Servicepoint. Alla mindre försändelser över 799kr levereras fraktfritt. När din order är skickad får du ett mail med sändningsnummer så att du kan spåra din order. 

Vid outlösta försändelser debiterar vi kunden 300kr oavsett beställningssumma. Detta för våra expeditions- och fraktkostnader. 

Kontrollera alltid varorna efter synliga skador på emballage eller varan. Upptäcker du att försändelsen är skadad vid mottagandet meddelas detta till fraktleverantören eller utlämningsstället, kontakta även oss på Allinterior.se 

Leveransvillkor - Större försändelser (över 20kg)

Vid större försändelser (över 20kg t.ex möbler) tar vi en fraktavgift på 595kr. Dessa skickas med DHL Home Delivery direkt hem till dig.
Försändelsen levereras till tomtgräns eller trappuppgång, förutsatt att lastbil kan ta sig dit. Leveransen telefonaviseras till det telefonnummer du angivit och tidsbokas och levereras därefter till dig vardagar, normalt under ett tidsspann på några timmar som ligger inom tidsperioden kl. 8-17. På vissa orter är leveranstiden mer eller mindre flexibel och detta kan du få närmare besked om i samband med att DHL kontaktar dig. Det går även bra att kontakta oss i förväg för viss anpassning av leveranstiden, detta måste göras innan leveransen gått iväg annars tillkommer en ändringsavgift. Till exempel finns på vissa orter tillval som kvällskörning, inbärning, bortforsling av emballage.

VIKTIGT: Var noga med att kontrollera att rätt antal paket tagits emot samt undersök varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras måste skadorna ha noterats på fraktbolagets fraktsedel i samband med kvittens. Emballage ska sparas och dokumenteras.

Alla varor levereras omonterade om inte annat anges i produktinformationen på produktsidan. Montering, avemballering och bortforsling av emballage ingår som regel inte vid leverans. Vill du få dina möbler monterade, få emballage bortforslat, kvällskörning, inbärning eller har andra önskemål? Kontakta oss för mer information.

Ångerrätt

Distansavtalslagen ger dig full rätt att ångra köp eller byta beställd vara inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag kunden tar emot varorna, dock tidigast den dag kunden får beställningsbekräftelsen. Ångerrätt och öppet köp gäller inte vid t.ex. specialbeställda produkter som är kundanpassade. t ex tillklippt metervara. Om en vara ska returneras enligt ångerrätten ska alltid Allinterior.se kontaktas så snart som möjligt via e-mail: kundtjanst@allinterior.se eller telefon 0951-77040.

En Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, står själv för returfraktkostnaden för den returnerade varan. Ta kontakt med oss så skickar vi en fraktsedel på mail. Kunden ansvarar för att försändelsen kommer tillbaka till oss i oskadat skick. Vid eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras du som kund, var därför noga med att varorna emballeras på bästa sätt. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. Fraktskador som fraktbolaget orsakat behöver inte kunden betala. Efer godkänd returnering krediterar vi orderbelopp utan fraktkostnad. Vid fraktfria beställningar debiteras returfrakten via Klarna.

Reklamation

Om kunden får fel vara eller upptäcker defekt på beställd vara kontaktas Allinterior.se omgående, kundtjanst@allinterior.se

Vid skadade varor skickar vi en ny vara förutsatt att vi kan skicka den till dig inom skälig tid. Om varan inte ska kasseras skickar vi en returfraktsedel och återbetalar hela orderbelopp via Klarna.

Vid felaktigt levererade varor skickar vi rätt vara förutsatt att vi kan skicka den till dig inom skälig tid. Om varan inte ska kasseras skickar vi en returfraktsedel och återbetalar hela orderbelopp via Klarna.

Avbeställning

Kunden har rätt att avbeställa order tills varan är skickad. En order som skickats är bindande.

Avboka nyhetsbrev

Kunden har rätt att avbeställa order tills varan är skickad. En order som skickats är bindande.

Utlämnande av personuppgifter

Efter den 25 maj 2018 har EU:s nya dataskyddsförordning, GDPR trätt i kraft. GDPR ställer högre krav på hur vi som företag hanterar dina personuppgifter. På allinterior.se värnar vi om din personliga integritet och eftersträvar alltid efter att hålla en hög nivå av dataskydd. För att du ska känna dig trygg i vår hantering av dina personuppgifter har vi därför tagit fram en ny integritetspolicy som visar hur vi säkerställer att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande lagstiftning. Läs mer om GDPR och vår intigritetspolicy här.

Personuppgifter är information som direkt eller indirekt kan identifiera en fysisk person. Begreppet omfattar inte information som har anonymiserats så att den inte kan kopplas till, eller identifiera en fysisk person.

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

FORCE MAJEURE

Allinteriör ansvarar inte för skada eller förseningar som beror på extra ordinära omständigheter eller händelser som står utanför vår kontroll såsom krig, strejk, naturkatastrofer eller andra, force majeure liknande händelser, förseningar hos leverantörer på grund av sådana uppräknade omständigheter, vars verkningar vi inte rimligen hade kunnat undvika eller övervinna utan ekonomiska förluster. Allinteriör åtar sig att meddela våra kunder när en sådan omständighet inträffar. Om en sådan händelse inträffar har Allinteriör  och du som kund rätt att frånträda Avtalet med omedelbar verkan utan krav på ersättning eller skadestånd från den andra parten.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.