Reklamation och retur

Du som är privatperson har 14 dagars bytesrätt/ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket . Om en vara har använts eller hanterats oförsiktigt, så att den inte längre kan säljas som ny, blir du skyldig att ersätta webbutiken för värdeminskningen. För att kunna fastställa en varas egenskaper eller funktion måste du i vissa fall bryta förpackningen, som i så fall ska öppnas så varsamt som möjligt samt återsändas tillsammans med varan.

Observera att du inte har bytes- eller ångerrätt för vara som tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel, vara som inte lämpligen kan återlämnas pga. hälso- eller hygienskäl om förseglingen har brutits, ljud- eller bildupptagning samt datorprogram med bruten försegling, parfym och liknande som öppnats, vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal, lösnummer av en tidning eller tidskrift (men du har ångerrätt om du beställt en prenumeration).

Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 3 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Om det finns garanti som är längre än 3 år kan du reklamera inom garantiperioden.

Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe.

En Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, står själv för returfraktkostnaden för den returnerade varan. Orderbeloppet krediteras utan fraktkostnad. Vid fraktfria beställningar debitars returfrakten via Klarna.

Vid skadade varor skickar vi en returfraktsedel om varor ska inte kasseras och skickar en ny vara förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid. Isåfall återbetalar vi hela orderbelopp via Klarna.

Vid felaktigt levererade varor skickar vi en returfraktsedel om varor ska inte kasseras och skickar rätt vara förutsatt att vi inte kan skicka rätt vara till dig inom skälig tid. Isåfall återbetalar vi hela orderbelopp via Klarna.

Instruktioner:

-  Denna instruktion gäller alla typer av returbegäran. Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i returblanketten. 

-  Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.

-  Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.

-  Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.

-  Förpacka godset väl för att undvika skador.

-  Bifoga en följesedeln i returen och skicka den till oss.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.